GDPR Compliance
Datakorrigering
Du kan använda länken nedan för att uppdatera din kontoinformation om den är felaktig.
Dataportabilitet
Du kan använda länkarna nedan för att ladda ner all din data som vi samlat, och använt för att för bättra din upplevelse när du handlar hos oss.
Tillgång av personlig data
Du kan använda länken nedan för att begära ett utdrag av all personlig information vi har och lagrar åt dig.
Rätt till att bli bortglömd/borttagen
Använd detta alternativ om du vill ta bort din personliga data som vi lagrar från vår hemsida. Men ha i åtanke, detta kommer att ta bort ditt kundkonto hos oss, vilket gör du ej längre kan använda det.
Leverans & Frakt
Hur lång leveranstid har ni på era produkter?
Vi har 2-5 arbetsdagar i leverans på våra produkter.
Vilket fraktbolag skickar ni min order med?
Vi skickar din order med PostNord. Ladda gärna ner deras app för att enkelt följa din order här.
Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar i 14 dagar innan det returneras till oss. Ladda ner PostNord appen för att minimera risken att du missar att hämta ut ditt paket. Ladda ner appen här.
Har min beställning gått igenom?
Om du har fått en orderbekräftelse på mejlen så har din order gått igenom. Kontrollera din skräppost, eller här av dig till vår kundservice här.
Vad händer om jag ej hämtar ut mitt paket hos ombudet?
Om du ej hämtar ut ditt paket hos ombudet inom utsatt tid skickas det tillbaka till oss. Vi kommer då kontakta dig för att säkerställa att du fortfarande vill ha din order.
OM ej kommer det skapas en retur. OBS! Vid ej uthämtat paket tillkommer hanteringsavgift och returfrakt. Läs mer i våran "Frakt & Leverans Policy".
Retur & Återbetalning
Jag har betalat med Klarna - hur fungerar återbetalningen?
Din återbetalning kommer att betalas ut inom 3 arbetsdagar efter genomförd och godkänd retur.
Returvärdet sätts in på samma betal- och kreditkort som nyttjades vid köpet.
Vad händer med fraktkostnaden vid retur?
Om vi ej har hunnit skicka din order får du tillbaka fraktkostnaden. Om speditören redan hämtat paketet kommer frakten ej att återbetalas.
Kontrollera därför alltid din order direkt efter genomförd beställning.
Hur gör jag en retur?
När du ångrar ett köp och vill göra en retur tar du kontakt med våran kundservice och anmäler det.
Då skickar vi retursedel som bara är att skriva ut och tejpa på returpaketet.
Hur lång tid har jag på mig att returnera en vara eller order?
Vi lämnar 30 dagars öppet köp, och det börjar gälla från den dag du mottagit din order.
Reklamation
Mitt paket kom fram trasigt vad gör jag?
När du tar emot paketet och det är en synlig skada ska detta anmärkas vid uthämtningen/avlämningen.
Efter det är anmält, kontaktar du vår kundservice så hjälper vi dig med reklamationshanteringen.
Hur lång tid tar ett reklamationsärende?
Reklamationsärendens hanteringstid ´kan variera.
Vi strävar alltid efter att lösa reklamationsärenden inom 3 arbetsdagar, från det att vi mottager informationen från dig.
Mitt paket var helt men min produkt/mina produkter var skadade, vad gör jag?
Detta kallas för "Dold skada", och det första du gör är att anmäla skadan till PostNord.
När du anmält skadan till PostNord kontaktar du oss så hjälper vi dig med fortsatt hantering av reklamationen.
Kontakt
Jag har en produktfråga, hur kommer jag i kontakt med er?
Om du har en produktfråga hjälper vi dig mer än gärna att besvara den eller dem.
Jag vill prata med er kundservice, vart vänder jag mig?
Vill du komma i kontakt med oss gör du det enklast genom att skicka ett mejl till kundservice@hobbyprofessorn.se.
Vi svarar inom 24h från det att du skickat ditt mejl till oss. Mer akuta ärenden kan du ringa vår kundservice under våra öppettider.
Mer information om hur du kommer i kontakt med vår kundservice hittar du här.